Opinie Google

kupowanie opinii w internecie

Na pewno dobrze wiesz o tym, że dobre opinie w Google mogą bardzo pomóc Twojej firmie w pozyskiwaniu klientów. Zdecydowana większość kupujących (według różnych badań od 70 do 80 procent) przed dokonaniem zakupu sprawdza sobie recenzje danego produktu w sieci, kierując się opiniami osób, których nawet nie znają.

Możesz mieć pewność, że część potencjalnych klientów nie nawiąże pierwszego kontaktu z Twoją firmą zanim jej „nie wygugla”. Problem pojawia się w momencie, gdy Twój biznes jest anonimowy lub recenzje na jego temat pojawiające się w sieci są mało przychylne. Jak z tego wybrnąć, najlepiej szybko i nie inwestując zbyt wiele? Świetnym pomysłem jest kupowanie opinii Google. W naszym poradniku w zrozumiały sposób wyjaśniamy, na czym to dokładnie polega.

Czym jest kupowanie opinii w Google?

Mówimy tutaj o popularnej usłudze marketingowej, którą świadczą wyspecjalizowane agencje. Kupowanie opinii Google można zaliczyć do kategorii marketingu szeptanego, z tą różnicą, że nie wykorzystujemy tutaj forów internetowych czy komentarzy na portalach, ale wyłącznie system opinii w usłudze Google Moja Firma.

GMF to źródło informacji na temat firm dla ogromnej rzeszy konsumentów. Tobie również na pewno zdarza się sprawdzić opinie zostawione pod wizytówkami przedsiębiorstw, z których usług zamierzasz skorzystać. Ogromną zaletą posiadania dobrych opinii w tej usłudze jest to, że windują one pozycję wizytówki, a więc można je traktować, jako ważny czynnik rankingowy.

Największą korzyść stanowi natomiast fakt, iż dobre opinie w Google podbudowują wizerunek marki i zwiększają poziom zaufania do niej wśród przyszłych klientów, co zawsze ma przełożenie na sprzedaż.

Kiedy warto kupić opinie Google?

Zawsze wtedy, gdy aktualnie zamieszczone recenzje na temat firmy są – pisząc delikatnie – mało korzystne dla biznesu. Może się zdarzyć, że w wyniku popełnionych błędów marketingowych, złej komunikacji z klientami czy po prostu niedostatecznie dobrej jakości świadczonych usług i sprzedawanych produktów, marka firmy jest bardzo źle oceniana przez dotychczasowych kupujących. Wówczas, nie chcąc ryzykować utraty pozycji w branży i docelowo nawet bankructwa, należy zacząć działać i zorganizować kampanię ocieplania wizerunku firmy w sieci.

Pokażmy to na prostym, oczywiście hipotetycznym przykładzie restauracji, która niedawno otworzyła się w Warszawie. Początki były niezłe, goście dopisywali, ale w krótkim czasie w Google zaczęły się pojawiać bardzo negatywne opinie na temat jakości jedzenia. Ktoś wrzucił zdjęcie włosa w zupie, ktoś skrytykował kulturę kelnerów – i się zaczęło. Takie opinie bardzo ciążą restauracji i jeśli ta nic z tym nie zrobi, to będzie mieć ogromne problemy, by utrzymać się w branży.

Właściciel restauracji potrzebuje tutaj dobrej strategii e-PR, która pozwoli przykryć negatywne opinie w Google i poprawić wizerunek biznesu, dzięki czemu nie będzie problemu z pozyskaniem nowych gości. Temu właśnie służy kupowanie opinii Google.

Czy kupowanie opinii Google jest moralne?

Można długo dyskutować na ten temat, ale wszystko i tak sprowadza się do jednego: zyski nie zawsze idą w parze z moralnością. Tak niestety działa Internet i albo zaakceptujemy zasady funkcjonowania w wirtualnym świecie, albo się na nie obrazimy i nigdy nie zbudujemy silnej, cenionej przez klientów marki.

Ważną kwestią, którą warto tutaj poruszyć, są jawnie nieuczciwe działania konkurencji – takie, których w żaden sposób nie można utożsamiać z moralnością. Jest naprawdę dużo biznesów, które zostały ewidentnie skrzywdzone przez konkurencję niepotrafiącą podjąć rywalizacji na zasadach fair play. Nadal nie brakuje firm, które angażują ogromne środki finansowe w szkalowanie wizerunku zagrażającej im konkurencji, kupując negatywne, fałszywe opinie w Google i w ten sposób osłabiają swoich biznesowych rywali.

Akceptując taki stan rzeczy i nie próbując z nim walczyć musimy się liczyć z tym, że strategia konkurencji okaże się bardzo skuteczna. Lepszym pomysłem będzie jednak stanowcze odpowiedzenie na tego typu działania poprzez uruchomienie kampanii ocieplania wizerunku marki – a jej ważnym elementem może być właśnie kupowanie pozytywnych opinii w Google.

Ile to kosztuje?

Jest to standardowe pytanie, jakie zadają sobie właściciele firm zainteresowani kupieniem opinii w Google. Mamy dobrą informację: nie jest to ani drogie, ani tym bardziej zarezerwowane tylko dla dużych firm. Skuteczną kampanię wzmacniania wizerunku marki małej firmy (na przykład lokalnej restauracji, jednoosobowej działalności, niewielkiego sklepu online) można przeprowadzić już za kilkaset złotych. To naprawdę niewysoki koszt, zwłaszcza biorąc pod uwagę praktycznie gwarantowaną stopę zwrotu – i to w niedługim okresie.

Podsumowując: kupowanie opinii Google jest bardzo dobrą opcją dla firm z każdej branży, zwłaszcza tych, które dopiero budują swoje marki i wyjątkowo potrzebują przychylnych recenzji uwiarygadniających ich jakość, rzetelność czy terminowość. Ten opis idealnie pasuje do Twojego biznesu? Skontaktuj się z nami i poproś o indywidualną ofertę.