© 2020 opiniegoogle.pl
Opinie w Google Moja Firma: dlaczego warto o nie dbać?
Zdecydowana większość firm pozyskuje dziś klientów głównie z Internetu. Te, które tego jeszcze nie robią, szybko zmienią swoje nastawienie – nie ma po prostu innej drogi, co pokazują stale rosnące wydatki na reklamę online. Jesteśmy społeczeństwem internetowym i jest tylko kwestią czasu, gdy całą swoją aktywność konsumencką przeniesiemy do sieci.
Jeśli to rozumiesz, a wierzymy, że tak, to masz świadomość tego, jak ogromny wpływ na wyniki sprzedaży ma zaufanie do Twojej marki. Aby je zbudować, a następnie utrzymać, musisz inwestować w działania uwiarygodniające ofertę i samo przedsiębiorstwo. Świetnym narzędziem do osiągniecia tego celu jest dbanie o pozytywne opinie w Google Moja Firma. Jak się za to zabrać? Wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika.
Czym jest Google Moja Firma?
Google Moja Firma to jedna z najważniejszych usług internetowego giganta, czyli firmy Alphabet, właściciela najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Ta usługa pozwala przedsiębiorstwom zaprezentować swoją ofertę szerszemu gronu klientów, natomiast tym drugim łatwo odnaleźć firmy po słowach kluczowych.
Przykładowo: gdy wpiszesz sobie w Google frazę „pizzeria Kraków”, to od razu wyświetli Ci się długa lista lokali serwujących pizzę w stolicy Małopolski. Teraz wystarczy tylko wybrać ten, który najbardziej Ci pasuje – czy to pod kątem lokalizacji, czy godzin otwarcia, czy poziomu cen, czy wreszcie średniej ocen wystawionych przez poprzednich gości pizzerii.
Pierwotnie usługa Google Moja Firma została stworzona z myślą o biznesach chcących promować się lokalnie. Jednak szybko okazało się, że jej potencjał marketingowy jest tak duży, iż warto ją wykorzystywać w strategii także firm działających eksterytorialnie, czyli np. oferujących zdalną realizację usług, sprzedaż wysyłkową czy po prostu dostarczających produkty klientom z całej Polski.
Warto wiedzieć
Usługa GMF jest ściśle powiązana z innym popularnym narzędziem amerykańskiego giganta, czyli Google Maps. Dzięki temu klienci odwiedzający wizytówkę mogą od razu sprawdzić lokalizację firmy na mapie i nawet skorzystać z opcji nawigowania na miejsce.
Obecnie swoje wizytówki w usłudze Google Moja Firma mają właściwie wszystkie firmy dbające o wizerunek w sieci. To prosty, bezpłatny sposób na to, aby zwiększyć widoczność marki, wesprzeć działania SEO oraz zyskać silne zaplecze pod budowanie renomy. Wykorzystuje się do tego przede wszystkim opinie w Google Moja Firma.
Dlaczego pozyskiwanie opinii w Google Moja Firma jest tak ważne?
Aby to dobrze zrozumieć, musisz postawić się na miejscu klienta, który trafia na wizytówkę np. lokalnej firmy hydraulicznej. Nie została ona jeszcze oceniona, nie ma pod nią żadnej recenzji, nikt nie zadał firmie pytania za pośrednictwem wizytówki. Co sobie pomyślisz? Prawdopodobnie zaczniesz się zastanawiać, czy ta firma w ogóle jeszcze istnieje. Bingo!
Brak jakichkolwiek opinii pod wizytówką w GMF jest gorszy nawet od posiadania kilku negatywnych recenzji. Taka wizytówka, a tym samym reprezentowana przez nią firma, jest odbierana, jako niewiarygodna. Większość klientów po prostu zrezygnuje z nawiązania kontaktu z taką firmą, nie mówiąc już nawet o kupieniu od niej czegokolwiek.
Poza tym każdy przedsiębiorca inwestujący w marketing internetowy musi mieć świadomość, że nawet najlepsza kampania online może zostać błyskawicznie pogrzebana przez negatywne opinie w Google Moja Firma. Większość konsumentów w pierwszej kolejności zapoznaje się z tymi recenzjami i w oparciu o nie podejmuje decyzję zakupową. Jeśli tych opinii nie ma lub są one bardzo złe, to wizerunek marki mocno na tym ucierpi.
Skąd wziąć pozytywne opinie w Google Moja Firma?
Jest na to co najmniej kilka sposobów i możemy je podzielić na dwie główne kategorie:
- Organiczne pozyskiwanie opinii – czyli głównie zachęcanie klientów do zostawienia opinii pod wizytówką firmy w Google Moja Firma, a także liczenie na to, że klienci sami wpadną na taki pomysł.
- Kupowanie opinii w Google – metoda budząca kontrowersje, ale jednocześnie bardzo skuteczna. Mało która firma chwali się tym, że kupuje sobie opinie, jednak uwierz, że Twoja konkurencja już to robi. Więcej o kupowaniu opinii w Google przeczytasz w osobnym poradniku na naszym blogu.
Jeśli zdecydujesz się na ten drugi wariant, to możesz mieć pewność, że w krótkim czasie Twoja wizytówka znacząco zyska na atrakcyjności, co przełoży się także na jej pozycję w Google (średnia ocen jest ważnym czynnikiem rankingowym) oraz na wzrost zaufania ze strony potencjalnych klientów.
Możesz mieć jednak wątpliwości, czy aby na pewno takie kupione opinie w Google Moja Firma zostaną odebrane przez klientów, jako wiarygodne. To rzeczywiście ważne pytanie, a odpowiedź w głównej mierze zależy od profesjonalizmu firmy, która odpowiada za realizację kampanii dodawania opinii. Aby zagwarantować dobry efekt, należy przede wszystkim zadbać o publikowanie recenzji z prawdziwych kont i różnych adresów IP (nie można iść na skróty i wykorzystywać robotów).
Treść opinii musi być naturalna i ściśle powiązana z ofertą firmy. Dodatkowo zwracamy uwagę na to, że oceny nie powinny być pięciogwiazdkowe, czyli najwyższe, bo to zawsze budzi podejrzenia (nie ma idealnych firm).