Opinie Google

wizytowka google

Czy wiesz, że ponad 90% kupujących przed wrzuceniem jakiegoś produktu do koszyka szuka opinii na jego temat w Internecie? Z kolei dla ponad 80% konsumentów recenzje zamieszczone w sieci są tak samo wiarygodne, jak te uzyskane bezpośrednio od znajomych.

To pokazuje, jak ogromna jest siła rekomendacji. Każda firma powinna to wykorzystywać i robić wszystko, co możliwe, aby pozyskać jak najwięcej pozytywnych opinii w Internecie. Stanowią one paliwo dla biznesu, gwarantując zwiększenie sprzedaży i zbudowanie silnej, zaufanej marki. Kluczowym narzędziem do zdobywania opinii jest wizytówka Google. Jeśli jeszcze jej nie masz, to szybko nadrób zaległości. Jeśli natomiast Twoja firmowa wizytówka zionie pustką, to koniecznie trzeba to zmienić. W jaki sposób? Sprawdź w naszym poradniku.

Opinie są cenne, ale tylko te pozytywne

Swego czasu Google przeprowadziło bardzo interesujące badanie, z którego wynikało, że największym zaufaniem wśród konsumentów cieszą się wizytówki firm ocenione w przedziale od 4,2 do 4,5 gwiazdki. Te oceniane gorzej były odwiedzane znacznie rzadziej, a tym samym ich właściciele mieli dużo mniejsze szanse na pozyskanie klientów. Nie ma w tym żadnej filozofii: podświadomie chcemy korzystać z oferty tych firm, które inni oceniają pozytywnie. Mało kto lubi wychodzić przed szereg, a już szczególnie wtedy, gdy trzeba wydać własne pieniądze.

Z tego badania płynie bardzo prosty wniosek: warto dbać o pozytywne opinie pod wizytówką Google. Głosy krytyczne, nawet jeśli jest ich stosunkowo mało, mogą zrujnować całą kampanię wizerunkową marki. Google niestety nie potrafi jeszcze ze 100% trafnością oceniać, która opinia jest uczciwa, a która jest efektem działania na przykład grającej nie fair konkurencji. W efekcie może się zdarzyć, że Twoja wizytówka będzie oceniona bardzo nisko, choć wcale na to nie zasługujesz.

Przykład

Pod wizytówką Google Twojej marki jest łącznie 10 opinii: sześć na 5 gwiazdek, jedna na cztery i trzy na 1 gwiazdkę. Jak łatwo policzyć, da nam to średnią ocen 3,7 – bardzo niską. Dla osób odwiedzających tę wizytówkę nie będzie miało znaczenia to, czy skrajnie negatywne opinie są dziełem robota, zwykłych hejterów czy może faktycznie niezadowolonych klientów. Po prostu uznają, że firma jest „taka sobie” i poszukają lepszej wśród konkurencji.

Nie chodzi zatem wyłącznie o to, aby mieć „jakieś” opinie pod wizytówką Google. Trzeba pozyskiwać jak najwięcej tych pozytywnych, a z negatywnymi walczyć dostępnymi metodami – szczególnie, jeśli zostały zmyślone i stanowią jedynie element nieuczciwej gry po stronie konkurencyjnych firm.

Sprawdź, dlaczego warto dbać o dobre opinie w Google.

Co zrobić, gdy klienci nie chcą wystawiać opinii pod wizytówką Google?

Ten problem zgłasza nam coraz więcej klientów. Przybywa firm, które pomimo świadczenia usług bardzo wysokiej jakości, profesjonalnego podejścia do obsługi klienta i stałego podnoszenia swoich kompetencji, nie mogą się doprosić o pozytywne opinie. Powód jest prosty: lenistwo.

Praktyka pokazuje, że klient dużo chętniej zostawi w Internecie negatywną opinię i – pisząc kolokwialnie – obsmaruje firmę, niż ją pochwali. Tak to już działa, że potrafimy poświęcić mnóstwo czasu na obrzucanie marek błotem, ale nie chce nam się ich chwalić, gdy na to zasługują. Trzeba ten fakt zaakceptować, ale nie oznacza to, że powinno się przechodzić nad nim do porządku dziennego.

Przedsiębiorcy, którym tak zwane organiczne pozyskiwanie opinii pod wizytówką Google idzie jak po grudzie, mogą skorzystać z rozwiązania, jakim jest kupowanie opinii. Brzmi „niepoprawnie politycznie”, ale nie miej złudzeń: Twoja konkurencja już to robi. Nie powinieneś więc mieć skrupułów przed tym, by także kupić pozytywne opinie Google, a już szczególnie wtedy, gdy na nie zasługujesz, natomiast nie możesz się o nie doprosić klientów.

Jak tworzyć pozytywnie opinie w Google, by wyglądały wiarygodnie?

Przede wszystkim powinieneś powierzyć to zadanie ekspertom. Wbrew pozorom nie jest tak, że można sobie założyć kilka czy kilkanaście kont w Google, a następnie napisać mnóstwo peanów na temat firmy pod jej wizytówką. Raz, że takie działanie może zostać wykryte przez algorytm, co skończy się nałożeniem kary na wizytówkę, a dwa, że takie opinie będą po prostu niewiarygodne dla osób, które zechcą się z nimi zapoznać.

Dodawanie pozytywnych opinii pod wizytówką Google jest procesem, który musi zająć trochę czasu. Wymagane jest tworzenie ich z prawdziwych kont i różnych adresów IP, by nie wzbudzić podejrzeń algorytmu. Opinie muszą być pisane w sposób naturalny, nieprzesadzony, powinny odnosić się do oferty firmy i prezentować hipotetyczne sytuacje, w które pozostali użytkownicy bez problemu uwierzą. To wymaga doświadczenia, które mogą Ci zaoferować wyłącznie firmy specjalizujące się w działaniach wizerunkowych w Google – takie jak nasza.

Jeśli więc zdajesz sobie sprawę z tego, że pozytywne opinie pod wizytówką Google Twojej firmy mogą w znacznym stopniu wpłynąć na Twój sukces w biznesie, to po prostu skontaktuj się z nami i zapytaj o indywidualną ofertę.