© 2020 opiniegoogle.pl
Jak pozyskiwać opinie dla aplikacji w Google Play?
Dołączyć swoją aplikację do Google Play – to marzenie niejednego programisty, ale też przedsiębiorcy, który chce w oparciu o apkę zbudować dochodowy biznes. Pomysł jest świetny, bo przecież w samej tylko Polsce mamy ponad 30 milionów użytkowników urządzeń mobilnych, z których większość korzysta z różnego rodzaju aplikacji.
Takie oprogramowanie, o ile będzie przydatne i stabilne, można dość łatwo zmonetyzować. Dobry produkt jednak nie wystarczy. Aby wzbudzić zainteresowania apką, trzeba zainwestować w jej marketing. Ważnym elementem strategii promocyjnej jest pozyskiwanie opinii dla aplikacji w Google Play. Jak się za to zabrać? Jakie narzędzia mamy tutaj do wyboru? Tego wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika.
Bez dobrych opinii nic nie zdziałasz
Google Play jest zdecydowanie największym bankiem aplikacji mobilnych na świecie. Obecnie można stamtąd pobrać około 3,5 miliona różnego rodzaju apek. Czy naprawdę sądzisz, że uda Ci się wyróżnić w tym tłumie ot tak, bez podjęcia żadnych działań marketingowych? Jest to praktycznie niemożliwe.
Warto od razu zadać sobie pytanie: co decyduje o tym, że użytkownik zainteresuje się daną aplikacją, a może nawet pobierze ją na swoje urządzenie? Sam jesteś w stanie udzielić prawidłowej odpowiedzi. Wystarczy, że prześledzisz własne zachowania w Google Play.
Gdy szukasz jakiejś aplikacji, na przykład krokomierza, to oczywiście zaczynasz od wpisania w wyszukiwarkę hasła „krokomierz”. Sklep Google wyświetla Ci wyniki, ale nie robi tego w sposób przypadkowy. Algorytm bierze pod uwagę średnią ocen i grupuje aplikacje zaczynając od tych najlepiej ocenianych.
Bardzo rzadko się zdarza, aby ktokolwiek przewinął wyniki wyszukiwania do drugiego czy trzeciego ekranu. Skupiamy się na pierwszych kilku pozycjach i spośród nich wybieramy tę, która ostatecznie trafi do pamięci naszego urządzenia. Wniosek jest oczywisty: aplikacje, które mają słabą średnią ocen, a nie stoi za nimi globalna marka, nie mają szans na sukces w Google Play.
Wyjątek stanowią te aplikacje, które nie mają konkurencji i są powszechnie rozpoznawalne. Co z tego, że np. apka „Mój Orange” ma średnią ocen zaledwie 3,6, skoro klienci tej sieci i tak muszą ją pobrać, jeśli chcą mieć łatwy dostęp do swojego konta klienckiego z poziomu telefonu.
Zakładamy, że Twoja aplikacja nie ma aż tak silnej pozycji i musisz ją zbudować od samych fundamentów. Dlatego właśnie potrzebujesz pozytywnych opinii dla aplikacji w Google Play.
Ciekawostka
Użytkownicy sklepu Google najczęściej pobierają aplikacje z minimalną średnią ocen 4,2. Te, które są gorzej ocenione, mają znacznie mniejsze szanse na pobranie.
Organiczne pozyskiwanie opinii
Jest to najbardziej naturalny sposób na to, aby zaraz po starcie aplikacji rozpocząć proces pozyskiwania recenzji od jej użytkowników. Problem polega natomiast na tym, że zajmuje on mnóstwo czasu. Zakładając, że Twój projekt ma zacząć się spłacać w perspektywie kilku miesięcy, a najdalej za rok zacząć przynosić dochody, nie możesz sobie pozwolić na to, aby cierpliwie ciułać kolejne opinie.
Pamiętaj
Użytkownicy aplikacji bardzo chętnie je krytykują, ale o wiele rzadziej recenzują pozytywnie – nawet jeśli są zadowoleni. Tym bardziej trudno jest w krótkim czasie zdobyć sporą liczbę przychylnych ocen.
Organiczne pozyskiwanie recenzji jest fajne i powinno stanowić podstawę promocji aplikacji w Google Play – ale w przyszłości. Zanim aplikacja zyska jako-taką popularność, potrzebujesz nieco marketingu. W tym celu wskazane jest ruszenie z kampanią robienia pozytywnego szumu wokół apki, a jej elementem jest kupowanie opinii dla aplikacji w Google Play.
Sprawdź też, na czym polega kupowanie opinii w wyszukiwarce Google.
Czy warto kupować opinie dla aplikacji w Google Play?
Zdecydowanie tak, ponieważ stanowi to bardzo ważną inwestycję w zwiększanie zasięgu aplikacji w sklepie Google, a tym samym w krótkim czasie wpłynie na liczbę pobrań i przyspieszenie procesu monetyzacji tego narzędzia.
Kupowanie opinii dla aplikacji w Google Play jest długofalowym zadaniem, które należy bardzo dokładnie zaplanować. Tutaj nie ma miejsca na przypadkowe działania i dodawanie recenzji na hurra. Amatorskie postępowanie mogłoby przynieść aplikacji więcej szkód niż pożytku, a w skrajnym przypadku nawet skutkować jej usunięciem ze sklepu Google.
Pamiętaj
Google coraz dokładniej analizuje opinie pod aplikacjami, stosując narzędzia do odsiewania tych, które ewidentnie zostały kupione – zwłaszcza dotyczy to tych negatywnych, będących efektem nieuczciwych działań konkurencji.
Przeczytaj też nasz poradnik na temat negatywnych opinii w Google i sposobów radzenia sobie z nimi.
Kupowanie pozytywnych opinii dla aplikacji w Google Play, choć może być różnie oceniane, jest dziś standardowym działaniem marketingowym. Twórcy aplikacji po prostu muszą dostosować się do sposobu działania algorytmu, który – jak wspomnieliśmy wcześniej – przy ustalaniu pozycji aplikacji w wynikach wyszukiwania kieruje się przede wszystkim średnią ocen.
Oczywiście takie kupione opinie muszą być napisane w sposób naturalny i dodane z prawdziwych kont, co uwiarygodni je w oczach innych użytkowników. My znamy te zasady i chętnie zastosujemy je w celu wypromowania Twojej aplikacji.